tirsdag den 5. april 2011

amsterdam - vi kommer!

Så gik det hele op i en højere enhed og den vægelsindede skal/skal ikke mor fik langt om længe taget beslutningen: Vi skal til Amsterdam, mig og storesøster! (forhistorie her)

Direkte nattog fra Odense, sovekupe, rumlen gennem nord-europa og så ankommer vi friske og veludhvilede i Amsterdam næste formiddag. Skønt! 

Her skal vi bo. Nothing fancy, men meget Amsterdamsk og i et cool hood og med private facilities og morgenmad - mere forlanger vi ikke.
 
Vi har lige knap 4 hele dage dernede og vi (altså som i moren) skal helt sikkert shoppe igennem i voksduge og kitchede mexicanske godbidder her
og det de ikke har dér, køber vi i her i Santa Jet
og het grote avontuur er helt sikkert også et besøg værd
og vi skal også tilbringe mindst en time eller to i de kinderfeestwinkel
 og nu vi er på de kanter kan vi jo passende lægge vejen forbi de taart van m'n
og få os sådan en omgang her
og bagefter hamstre Room Seven lignende stoffer og andre lækkerier
 til ingen penge i nogen af de utallige stofbutikker, der ligger i butikkerne bag standene på Albert Cuyp markedet
og vi skal i Hema, skal vi. Et fantastisk sted lidt ala Føtex' non-food afdeling. Masser af billige basisting som køkkengrej, tøj, festartikler, papirvarer og alt muligt andet. Men i modsætning til herhjemme, hvor det altid virker som om producenterne har den holdning, at hvis varen er billig, så skal den fandme heller ikke være for fed, så er der i Hema kræset om designet på alt lige fra hygiejnebind til kuglepenne. Nice. Og billigt!

Og så skal vi mæske os i sådan et par fedtede størrelser mindst een gang
hvorimod vi med 100% sikkerhed vælger at sige nej tak her
og mon ikke storesøster vil synes sådan en tur her er sagen
Og ellers skal vi bare daske rundt, spise lækker mad, få et skud storbystemning og hygge os! Og hvis ikke det hele kommer til at foregå i knasende sprød forårssol, bli'r jeg sgu tosset!

Glæder mig som et lille barn  og er glad for, at jeg endelig fik taget mig sammen til at tage beslutningen. Og glæder mig endnu mere til at høre hvad storesøster siger til nyheden, når hun "pakker op" på lørdag.. Yihaa!

16 kommentarer:

  1. Det er én af de skønneste byer, jeg nogensinde har været i, og jeg har rejst MEGET. Jeg er 28 (lidt endnu), og har været i hjemme noget der ligner 20 år af mit liv. NYD DET! Har ikke læst forhistorien, så måske det jeg skriver er helt hen i vejret- men hvis I ikke har været der før, så GLÆD JER!!!

    Knus

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Iiiiiiihhhhhhh - nu vil jeg også afsted :-)
    Virkelig god reklame du gør for byen der - jeg håber simpelthen I får den bedste tur.

    SvarSlet
  3. @Blomsterpigen: jeg har været i Amsterdam en del gange, men du har ret: dejlig, dejlig by! :o)

    @mrs. poppins: tak skal du ha'! Jeg håber, at du kommer derned på et tidspunkt ;o)

    SvarSlet
  4. Hi Heidi!
    So nice you visit Amsterdam!!!
    We visited last week, so great!!
    The best shops are in `de negen straatjes´!!
    All vintage clothes and so much more!
    You will love it!
    Have fun! Chrissie and Heidi

    SvarSlet
  5. Fantastisk.. Du er en berejst dame... glæder mig til at høre om og forhåbentligt se billeder fra det amsterdamske! Holland har en fantastisk stylish interiør design ting kørende for sig.. Go´tur... :)

    SvarSlet
  6. Oh wow what amazing stores and cafes....the buildings ...all of it! I want to come next time...

    SvarSlet
  7. Du er for vild!!! Yeah!
    Øjh jeg er misundelig - tag mig med!! Jeg skal nok bære jeres bagage og tie stille og gå to skridt bagved hele tiden.
    Jeg glæder mig til at høre om hendes reaktion :)

    SvarSlet
  8. Eftersom at ha' boet i Amsterdam i 12 år (3 år siden flyttede vi fra byen lidt mere nord på) kender jeg mere end godt alle de steder du nævner her. Du har vist godt styr på byen og hvad I skal se, så tips lyder ikke til at være nødvendigt. Kan I ha' en rigtig god tur.

    Marianne

    SvarSlet
  9. Wow... Så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg skal se i Amsterdam om lidt over en måned, når jeg efterlader mine to små piger hjemme med farmand og tager afsted med 3 barndomsveninder fra fredag til søndag!!! Copyvatér
    Tusind tak - og TUSIND tak til dig Marianne for en meget fin og fyldig mail med tips! Ihh... glæder mig mere end meget!

    Kram B
    www.kaerlighilsenb.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Åh, det lyder herligt.
    Må jeg foreslå "Laura Dolls"? (Vintage-butik med tøj, en afd. på hver side af gaden.)
    Rigtig god tur!
    Helle.

    SvarSlet
  11. Ej ej hvor fedt. God beslutning - livet skal LEVES. Er sikker på at pigen bliver vildt glad. Alle de lækre steder I skal besøge og det med nattoget er da perfekt. Knus♥

    SvarSlet
  12. @Chrissie en Heidi: Thanks a lot!

    @bare Wunderbar: jo tak, det skal vi nok ;o) Skal nok kraftigt prøve at tage billeder, er altid en klovn til at huske det..

    @Diktesoph: hæ hæ, kan lige se det for mig. Dig som usynligt pak-æsel et par skridt bag os :o)) Du må ha' lokket kæresten med snart.. Har du egentlig familie dernede?

    @Marianne: jo tak :o)

    @Jeg: Også en god tur til dig og veninderne!

    @Loppe-shoppe: Tak for tippet :o) Tror faktisk jeg kender den, mener jeg købte noget vintage sengetøj der sidst..

    @Tina: Ja, det nattog er genialt! Elsker at rejse med tog og når det så ovenikøbet er uden skift og med mulighed for en fuld nats søvn kan det ikke være bedre :o)

    SvarSlet
  13. Jeg har desværre ikke mere familie tilbage dernede. Lidt langt langt ude, men ikke noget jeg har kontakt til.
    Turen må helt sikkert snart gå til Amsterdam! Og indtil dag, må jeg nyde dine billeder og glæde mig til at høre om jeres tur :) Hvornår skal I afsted?

    SvarSlet
  14. Vi tager afsted næste fredag. Så det er heldigvis lige om lidt og jeg glææder mig helt vildt. Og ikke mindst TRÆNGER til det :o)

    Træls, du ikke har familie dernede, når nu du har tilknytningen..

    SvarSlet
  15. eeej! jeg er ikke spor misundelig ;) vil også rigtig gerne til amsterdam.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...