tirsdag den 2. august 2011

hamburg - der kleinbruder (oder etwas)

Lige lidt billeder fra Hamburg. Mit kamera løb tør for strøm ret hurtigt, så det er en beskeden omgang.

Turen med eksmand gik skam både fint og gnidningsfrit. Den eneste episode der lugtede lidt af ballade, var da jeg hidsigt kom til at hvæse noget ala "det var fandme da en god idé dét her" under noget trafikskænderidiskussion ved ankomsten til byen. Men altså. Det var stegende hedt og vi havde cirkuleret rundt virkelig længe efter en p-plads og jeg var sukkerkold, ved at dø af tørst og bare almindeligt urimelig og utålmodig. Men det var så også dét. Fra det øjeblik vi fandt en p-plads et kort øjeblik senere, forsvandt den dårlige stemning som dug for solen og derfra var alt fryd og gammen de næste fire dage.

Hamburg er lidt mere rå og upoleret end Berlin. Masser af hjemløse, bumser, forhutlede banegårdstyper og 80'er agtige gadepunkere med store hunde. Og nogen af dem ER faktisk fra 80'erne. På et tidspunkt så jeg en, der gik forbi i sin sorte  oldschool lynlåslæderjakke, der var overskrevet med bandnavne og jeg morede mig over, at flere af dem var bands jeg hørte og kendte til for 20-25 år siden. Nåede også lige at more mig lidt over, at en knægt som jeg i princippet kunne være mor til, havde de samme "idoler" som mig dengang. Indtil jeg så kom til at kigge på hans ansigt og ku' se, at han fandme var på min alder og så nok bare har set præcis sådan ud siden 1983!

Jesus altså. Jeg synes skam det er fedt, når folk falder udenfor og gør som de selv vil og ikke lader sig styre af, hvad der er passende for ens alder eller i det hele taget. Men alligevel. Så kom dog videre, mand. At gå rundt i det samme tøj, sige de samme ting, leve på den samme måde og lytte til det samme musik på +20. år og ikke have rykket sig en meter, ja så trænger man sgu da til et los i røven!

Man kan jo sagtens være alternativ, kritisk, "imod", have en fest, bøje armen, høre noget larm, uddele fuckfingre og være uregerlig eller hvad fanden man nu vil, selvom man er oppe i årene. Har jeg ladet mig fortælle. Hæ. Men der skal sgu da noget udvikling til og ikke bare hysterisk klamren sig til fortiden og dét der var engang, for så er det jo bare ynkværdigt og latterligt.

Nå,men bortset fra det, så er Hamburg en okay cool by. Selvom den på ingen måde når Berlin til sokkeholderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...