mandag den 19. december 2011

almost there

Så er de fleste gaver ved at være pakket ind og det begynder efterhånden at ligne noget deroppe på skabet, selvom mængden - eller i hvert fald størrelsen - af gaver i år er væsentligt mindre, end den plejer at være. Pigerne ønsker sig faktisk ikke rigtig noget legetøj i år, så der er ikke nogle af de der kæmpekasser med huse til Sylvanian Families, LPS osv. til at fylde godt i bunken. I år er det mere cd'er, accessories, mobil, ting til værelserne og andre ikke-fysisk store ting de skal have. 

Jeg mangler stadig at købe 3-4 gaver og jeg satser kraftigt på, at få dem ud af verden idag, så jeg med sindsro og julefred i sindet kan hellige mig ugens små hyggeprojekter, der lyder noget á la konfekt, fedtebrød (oh yeah), havregrynskugler, juletræspyntning, figurkager, lakridsmandler og så lige alt det løse til at slutte af på..

13 kommentarer:

  1. Dem kan man da næsten ikke nænne at give væk. De er jo en hel dekoration i sig selv.

    SvarSlet
  2. Flotte, flotte pakker! Det er altså tjekket, vil jeg sige :)
    Og de der lakridsmandler du nævner, dem er jeg bare SÅ nysgerrig efter at høre lidt mere om. Kunne det være en opskrift du deler monstro?

    SvarSlet
  3. Flotte farverige pakker. Pas nu på at de ikke alle falder ned!!! Nam fedtebrød - elsker dem! Og hvordan laver man lakridsmandler. Nok noget med lakridspulver som jeg alligevel ikke kan få ;-) KNUS♥

    SvarSlet
  4. Flotte gaver i mange dejlige farver :)

    Jeg blev færdig med alle julegaverne i dag, nu skal de bare pakkes ind og skrives kort til :)
    Blev du færdig med de sidste julegaver?

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  5. Hvor ser de lækre ud de pakker :) For mig gør det pakkerne endnu bedre når de er fint pakket ind.
    Jeg håber du har fået fikset de sidste julegaver. Det er nu rarest at kunne hygge sig i fred og ro den sidste uge op til jul :)

    SvarSlet
  6. How did I miss your ginger bread houses they were adorable and your wrapping presents are just as adorable will you come wrap mine for me?

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare for lækre dine pakker... ville med glæde være modtager :) Jeg drømmer hvert år om at have overskud til indpakningen, men det ender altid med at være i sidste øjeblik i ordinært gavepapir... suk... engang med tiden........

    SvarSlet
  8. @malene: tak :o)

    @ditte: tak skal du ha'. Jeg skriver nærmere om mandlerne nedenfor ;o)

    @tina: tak for det. Jeg satser kraftigt på at gaverne bli'r liggende hvor de er! Omend jeg dummede mig gevaldigt igår, fordi jeg glemte at lægge de fotograferede gaver op igen, så de lå frit tilgængelige og "mærkbare" på gulvet da pigerne kom - alene - hjem, mens jeg var ude at suse. De er blevet efterset og trykket på i alle ender og kanter, er jeg sikker på :o)

    @jenny: Ja tak, jeg blev færdig. Eller næsten i hvert fald. Mangler nu kun en enkelt og den er kein problem og kan fåes lige rundt om hjørnet. God fornøjelse med indpakningen ;o)

    @diktesoph: tak skal du ha :o) Ja, det var en helt afsindig lettelse at få købt de (næsten) sidste igår. Skønt! Nu skal der bages og konfektes igennem ;o)

    @polkadotpetticoat: ofcourse I will ;o)

    @grafiske finurligheder: tak skal du ha :o) Jeg må indrømme, at det også ender sådan her af og til. Det afhænger også lidt af hvem modtageren er. Jeg gør måske knap så meget ud af det, hvis jeg ved, at modtageren ikke hverken bemærker eller værdsætter det ;o)

    SvarSlet
  9. ja, kuk kuk, det er mig igen. Jeg glemte det med lakridsmandlerne! Det kommer nu:

    Jeg har ikke lavet dem før, men faldt over en opskrift på noget der hed kanelmandler i et konfekthæfte forleden. Man ristede mandlerne, dyppede dem i chokolade og rullede dem derefter i kanel. Så var det så jeg tænkte, at hvis man udskiftede kanel med lakridspulver, så kunne det nok blive helt godt.

    Men, igår så jeg så dette indlæg

    http://diy-se-her-hvordan.blogspot.com/2011/12/chokolade-lakrids-mandler.html

    hos DIY og det er så godt som det samme, bortset fra at man har blandet lakridsen med kakaopulver.

    Jeg har ikke fået det afprøvet endnu, men til gengæld har jeg fået lavet havregrynskugler. Yihaa.

    SvarSlet
  10. Ups så længe de ikke åbnede dem ;-) Uh det lyder godt med de lakridsmandler. ALT med sådan noget lakridspulver er godt. Chokerede israelerne et år da jeg kom lakridssirup jeg havde haft med fra DK over min is he he. Omkring de der ecards så skal man køre musen hen over billedet og så kan ecard vælges.

    SvarSlet
  11. Tusind tak for opskriften, Heidi. Dem er jeg NØDT til at prøve at lave. Simpelthen tvunget... ;)

    SvarSlet
  12. For fede farver på dine pakker. Jeg gad godt være gavemodtager hos dig. :-) Er selv næsten færdig. Med indkøb, men mangler indpakning. Og muligvis overblik. Får se.

    SvarSlet
  13. That looks great! Merry Christmas.
    love Sandra

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...