tirsdag den 6. december 2011

blandet braller og om at falde af på den

Så fik jeg langt om længe bare lidt styr på nissegaverne. Pigerne har sådan set ikke en gavekalender, men istedet kommer nissen forbi og lægger en gave i sokken. De første år var det efter en 3 dages turnus, der lød noget a la gave-morgendrilleri-ingenting-gave-morgendrilleri-ingenting, så det kun var ca. hver 3. dag at de fik en lille gave. De andre dage lå den energiske, oppe-på-dupperne-nu-skal-den-fandme-ha-hele-armen mor derimod vandret for at fylde dagene med julemagi, drilske løjer og spilopper fra noget nær morgen til aften. Åh det var en fest.

Sidenhen er det gået ned ad bakke. Færre fantasifulde drillerier at vågne op til og flere ubrugelige smådimser, skrammel og snolder i sokkerne. Ved egentlig ikke, hvordan det præcist skete. Vel noget med ældre, krævende unger og en smådoven, træt og fantasiløs mor, der vælger at springe over hvor gærdet er lavest og nappe den lette løsning. Hvad kan jeg sige. Sidste år nåede de endda selv småpivende at efterspørge nissedrillerier, inden jeg lige kunne svinge mig op til at vikle deres værelser ind i den obligatoriske rulle toiletpapir..

Hvorom alting er, så har jeg i hvert fald nu to poser fyldt med pakker og en oversigt over hvilke dage de skal have dem, så jeg ikke (mere) skal svede over at skulle huske at pakke et par gaver ind hver aften kl. 23. Dog er der kun 11 gaver, så der er huller i kalenderen. Nu skal jeg så bare gøre op med mig selv, om jeg skal omkring Tiger og ha' købt noget mere bras, så der er gaver til alle dagene. Eller om vi beholder hullerne. Som en lille ondskabsfuld påmindelse om aldrig at tage noget for givet her i livet. Ho ho ho..

9 kommentarer:

  1. Måske er det en ide med lidt mælk med fx. blå frugtfarve i mælkekartonen til morgenmaden til en hul-dag?! Altså hvis du har, for ellers kan jeg godt se at det også bliver besværligt.
    Ho-ho-ho.

    SvarSlet
  2. Miss Heidi you have been a busy beaver I'm so jealous!

    SvarSlet
  3. Jeg stemmer for huller i kalenderen :-) og moralen at man jo nemlig ALDRIG skal ta' noget for givet.

    Jeg kan virkelig heller ikke rigtig svinge mig op til de helt store julearmsving i år, og blev helt lettet over at 0.klasselæreren har droppet den obligatoriske drillenissemedhjem-turnus, for fantasien rækker ikke længere til de helt store påfund efter 3 børn, og jeg gider simpelthen ikke udfylde flere show-off sider i den medfølgende bog, hvor man skriver om den fantastiske dag nissepjok har haft med lille Bent eller Ulla :-)

    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  4. Genial ide med julenissedrillerierne!!
    Det synes jeg du skal udfylde de få huller med ;)

    SvarSlet
  5. Ho ho ho - bliver nødt til at følge med her :-)

    SvarSlet
  6. @loppe-shoppe: jeg HAR skam frugtfarven, men pigerne drikker ikke mælk og jeg foretrækker den hvid i min kaffe ;o)

    @polkadotpetticoat: :o)

    @differentia: de der ta-med-hjem-nisser har fanden skabt! Det er gudskelov flere år siden, at vi har fået sådan en trukket ned om ørerne. En sand pestilens! Vi holder fast i hullerne ;o)

    @diktesoph: det gør jeg så ;o) Og så må jeg ha' halet nogle af de gamle drillerier frem fra det allerbagerste i min hukommelse og give den lidt gas, så der kommer lidt fis og ballade i det lille julehjem igen.

    @kirsten: du er meget velkommen :o)

    SvarSlet
  7. Åh Heidi, hvor er det altid en fryd at kigge forbi dig og dit liv og finde ud af, at der findes andre mavesure magihungrende mødre derude!! Jeg elsker sjov og ballade og alle de sære indslag, som livet kan byde på, men fuck hvor det bare drukner i møder, fritidsinteresser, vasketøj und so weiter, Resultatet er ret mavesur mor, som hader, og jeg mener HADER ta-med-hjem-nisser i en grad, der kunne være en psykolog værdig at tjekke op på...De der TMHN (ta-med-hjem-nisser..hehe)kan jo i al tydelighed afsløre, hvor ekstrem praktisk og humørforladt man gik hen og blev, da man fik en vis alder og alt for mange børn at tage sig af. Æv, måske skulle jeg hoppe med på dine nisserier bare for at se, hvad det kunne skabe af spas i det lille hjem. Det er måske hermed, jeg kunne starte en genoplivning af min lige for tiden MEGET døde blog, hvis jeg orker...læser dog stadig med hos jer andre ind i mellem. Held og lykke med nissesjovet!! Mvh Louise

    SvarSlet
  8. Uha - tror du har haft travlt. Det ser spændende ud.

    SvarSlet
  9. Jeg syntes bestemt ikke det ser ud som braller, kan se indtil flere ting der ville vække kæmpe jubel her i huset :o)
    Vi er desværre ikke så kreative så vi ville kunne finde på nissedrillerier hver 3 dag, syntes virkelig vi skal lægge hovederne i blød, når de hver især har drillenissen med hjem fra skole... så meget fantasi har vi her!!!!
    Vi har valgt den denne udgave, en lille pakke hver dag, men det skal også siges at vi er så heldige så bedstemor og bedstefar sponsorerer det halve af gaverne, det hjælper både på økonomi og hjernegymnastik for at finde på ideer til de maaaaaange gaver.

    Jeg håber du vil holde fast i dine fantastiske nissedrillerier, dem vil jeg følge, mon ikke klassernes drillenisser så kunne lære lidt af jeres drillenisse??? :o)

    Rigtig god torsdag aften
    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...