torsdag den 22. december 2011

ingen fine fornemmelser

Så er året juletræ pyntet og der er som sædvanlig ingen fine fornemmelser, hvad angår pynten. Det gamle, det nye, det hjemmelavede, pigernes børnepynt, det fine, det utraditionelle, det kitschy.. Alt går. Bare der er nok af det. Jeg elsker pigernes efterhånden 4-5 år gamle megalange musetrappe i forskelligfarvet papir, den gi'r det skønneste pift. 

Eneste hage er den katastrofale mangel på lametta! Min lokale Kvickly's lametta var helt, helt forkert: Bred, klodset og mat (!?) og det holder jo ingen steder. Lametta skal funkle og tindre i al sin spinkle skønhed. Sådan er det.

Så om jeg så skal køre land og rige rundt imorgen for at støve den rigtige slags op, så gør jeg gerne det.

Glædelig jul derude!

16 kommentarer:

  1. Det ser bare så fint ud! Rigtig glædelig jul!!

    SvarSlet
  2. Igen, du bor sindssygt fint.... ELSKER DET... Smukke smukke træ

    SvarSlet
  3. Tiger har lametta... Smukt i smukke omgivelser... :o)

    SvarSlet
  4. Skønne billeder. Ikea har også den rigtige lametta - glædelig jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
  5. Det kalder jeg et velpyntet træ. Glædelig jul.

    SvarSlet
  6. Wouw...fantastisk! Hvad er det for et træ? Sådan nogle fancy nogen havde de ikke nede hos spejderne ved Brugsen, hvor vores er købt ;)

    SvarSlet
  7. Åh, hvor er det bare FINT, jeres træ... Igen... I lååååååve it!

    Jeg håber I får en rigtig rigtig dejlig jul - og at du finder lamettaen :)

    Knus fra mig!

    SvarSlet
  8. @mrs. poppins: tak i lige måde, du :o)

    @danagonia: tak for det og i lige måde :o)

    @dolls & darlings: også en glædelig jul til dig :o)

    @louise: tak skal du ha' :o)

    @pi andrea: min lokale, lidt skrabede Tiger havde desværre valgt ikke at føre lametta. Fjolser! Glædelig jul til dig :o)

    @bettina: nu ved jeg godt, at jeg rimelig kækt sagde, at jeg ville gøre hvadsomhelst for at få fat i lametta. Det var vist ikke helt gennemtænkt, for tror måske alligevel hellere jeg ville brække en arm på tværs, end at tage i Ikea en dag som idag.. Men tak og tak i lige måde :o)

    @malene: tak og også en glædelig jul til dig :o)

    @fru z: ha ha, der er skam intet fancy over træet her. Det er et ganske almindeligt juletræ hentet til 130 kr. hos en mand, der bor næsten rundt om hjørnet og som hvert år sælger 10-15 (vrags-) juletræer fra sin have. De er som regel meget åbne og luftige, hvilket egentlig passer mig godt, for så er der plads til masser af pynt. Problemet med træet her var bare, at det nederste, brede sæt grene sad sølle 15 cm. over hvor stammen var savet af, så de slaskede hen ad gulvet og efterlod ingen plads til hverken dans eller gaver. Så dem savede jeg af og så så træet virkelig kleint og sølle ud. Så for at give det lidt pondus og majestætelighed måtte det op i højden. Den hæklede turban ligger der for at camouflere sandsækken og de fire poser ris, der skal forhindre at lortet vælter ned fra den spinkle konstruktion af stablede spande og fade, det står på inde i tønden, hæ hæ..

    SvarSlet
  9. @betine: tusind tak skal du ha' og også en rigtig glædelig jul til dig og din familie. Og Romeo ikke mindst ;o)

    SvarSlet
  10. Hvor er det flot.. Lige et træ efter mit hoved. Jeg går efter princippet "the more the merry´er" Og jeg havde heldigvis gemt noget af det tynde funklende lametta fra sidste år. Jep... sådan skal et juletræ se ud.
    Glædelig jul til dig.

    SvarSlet
  11. Sikke et skønt træ............... Lige som det skal være.
    Rigtig glædelig jul til din og dine piger.

    SvarSlet
  12. Hvor ser det bare fint og hyggeligt ud.
    Glædelig jul.

    www.janelerche.dk

    SvarSlet
  13. Hvor ser det hyggeligt ud. Dejlige farver og dejligt trä! Glädelig jul.

    SvarSlet
  14. Hej Heidi.
    Rakel har anbefalet mig at tage et kig på din mildest talt fantastiske blog. Jeg vil rigtig gerne snakke med dig om at lave en reportage om dit hjem. Vil du maile mig på mettehelena@Retrovilla.dk, tak. Glædelig jul!
    Kh Mette Helena Rasmussen, 22154058, Retrovilla.dk

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...