lørdag den 6. august 2011

så blev det min tur

Ligesom Gud og hver mand skal vi også til Berlin på sommerferie. Vi tager toget lørdag morgen og jeg glæder mig! Det er fjerde år i træk at vi er afsted og det bliver der ikke lavet om på. Nogensinde. 

Vi bor i Prenzlauer Berg, lige midt på Kastanieallee i en fin hjørnelejlighed med superview over området og (lidt af) byen. Jeg elsker det område og nogle gange er det ikke meget vi kommer omkring ellers. Gider ikke fare rundt fra den ene turistattraktion til den anden, men er mere til bare at daske omkring, nyde storbylivet og gå på opdagelse stille og roligt. Byen er pakket med grønne områder og legepladser, så det er altid let at finde et sted hvor pigerne kan få leget igennem og så plejer jeg at smide mig på en bænk med en bog, indtil de er klar til lidt mere. 

Søndag er klart ugens bedste dag. Den ligger i et  rimeligt stramt program, der lyder noget i retningen af morgenmad-loppemarked-frokost-legeplads-loppemarked-kaffe/kage/is-legeplads-loppemarked-legeplads-aftensmad-legeplads. Loppemarkeder, lækker mad i stride strømme og afslapning. Altsammen lige rundt om hjørnet fra hvor vi bor. Så kan man virkelig ikke forlange mere.  

Tschüss!

12 kommentarer:

  1. Husk lige at tage en masse billeder ;O) God tur!
    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Jubiii hvor fedt. Lyder som den bedste tradition. Rigtig godt tur. glæder mig til at se hvilke lækre lopper der kommer med hjem.
    Kh V

    SvarSlet
  3. Hæ hæ, alle tager herned og går på loppemarkeder - jeg har dem lige om hjørnet og vil meget hellere på dem i DK, komisch ;)

    Tilmelder mig lige her hos dig :)

    SvarSlet
  4. Fantastisk. Der er ikke noget bedre end at rejse. Min mand og jeg har forelsket os i Paris... Skriver faktisk derfra lige nu :-) Imorgen er endnu en uge brugt, men vi kommer igen til november, herligt
    Rigtig go tur til dig og din familie

    SvarSlet
  5. Rigtig god ferie til jer:) Glæder mig til at se billeder derfra:)

    SvarSlet
  6. Hav en rigtig dejlig ferie!! Berlin er SKØN så jeg forstår sagtens at I tager derned :)

    SvarSlet
  7. Hvad koster det med toget? (: Skal selv derned igen engang her i løbet af året nemlig..

    SvarSlet
  8. Lyder super fedt. God tur :)


    Sommerhilsen

    Pelle
    http://iphonereparationkøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  9. Håber du har haft en fantastisk tur...
    Elsker Berlin og dens fede loppemarkeder..
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  10. Wow you are a lucky woman....do you buy alot at these?

    SvarSlet
  11. Aiiii.... er misundelig!!! :)

    SvarSlet
  12. Hei igjen...jeg har bare så lyst å reise til Berlin, får ikke noe mindre lyst når jeg ser de fine bildene dine. Jeg gidder heller ikke å ta til turist atraksjoner, men vil oppleve cafèliv og gjenbruksbutikker, har du tips til et område i byen som man bør bo, jeg er overhodet ikke kjent...Wilhelmine

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...