onsdag den 18. maj 2011

forbandede idiot

Ja, det er så mig selv jeg mener. Mest i hvertfald. Men også en lillebitte smule hende, der havde aftentjansen på telefonen hos DSB her til aften.

Idag var så sidste chance for at betale vores reserverede billetter til sommerens Berlin tur. Og selvfølgelig er klokken 18.45 da jeg kommer i tanke om det. Til trods for at det har stået på dagens to-do liste. Som eneste punkt og med store fede typer.

Bestemmer mig for at ignorere stemmen, der et eller andet sted langt i det fjerne bræger noget om DSB rejsebureau og noget 9-17 og ringer fortrøstningsfuldt på hovednummeret. Med bookingnummer, dankort og hele svineriet linet op. Efter 3-4 minutters tast-selv helvede, får jeg besked om at de "desværre ikke kan betjene mit opkald, men at jeg er velkommen til at prøve igen senere" - klik! Dyb indånding. Ringer op igen, det gentager sig. Flere dybe indåndinger. Ringer op igen og ryger allernådigst på vent. "Vi har meget travlt i øjeblikket, så du må desværre påregne en ventetid, der er længere end normalt". 

Sådan går der knap 14 minutter og jeg er faktisk ret stolt over at jeg af en eller anden grund formår at bevare roen og hverken blive truende eller aggressiv overfor telefonsvareren. Det har man nemlig hørt om før. 

Endelig er der hul igennem og i samme øjeblik DSB damen præsenterer sig, får jeg fornemmelsen af, at det her med stor sandsynlighed kommer til at gå galt. Lidt for højt stemmeleje, lidt for presset tonefald, lidt for afmålt, lidt for lidt imødekommende. 

Giver hende mit bookingnummer og i samme øjeblik det toner frem på hendes skærm lyder det skingert og nærmest anklagende: NEJ, DÉT HER TØR JEG SIMPELTHEN IKKE RØRE VED.. DET ER DSB REJSEBUREAU DU SKAL HA FAT I, DET KAN JEG IKKE HJÆLPE MED. DET ER JO TIL UDLANDET" (uha)

Mig: Der skal slet ikke laves noget ved den overhovedet. Den skal bare betales.

: DÉT KAN JEG IKKE!!! DU MÅ RINGE TIL DSB REJSEBUREAU SÅ MÅ DE HJÆLPE DIG. DER ER JO BÅDE ORANGE OG STANDARD OG UDLAND OG HVAD VED JEG!!?? (ikke en skid)

mig: Problemet er, at det er sidste dag idag, at den kan betales, så når de åbner imorgen, så er reservationen slettet og så er mine billetter væk.

: JAMEN, DET ER DEM DU SKAL RINGE TIL. JEG TØR IKKE RØRE VED NOGET AF DET HER, DET' HELT SIKKERT!!

mig: så du vil ikke tage imod en betaling på det her?

: NEJ, JEG TØR IKKE RØRE VED DET HER. DET GØR JEG IKKE. DU SKAL RINGE TIL DSB REJSEBUREAU IMORGEN (skift dog pladen for helvede og hør hvad jeg siger)

mig: TAK FOR I-N-G-E-N-T-I-N-G!!! (modent)

og så knaldede jeg røret på. Og telefonen ned i bordet et par gange, for lige at afreagere.. 

Jävla for helvede. Jeg VED jo godt, at det er mig selv, der har fucket up og jeg ved jo også godt, at det måske virkelig ikke var muligt for hende at lægge betalingen ind fra det system hun sad med, men det var jo ikke dét der var problemet. 

Det var den der mur af modstand og nej-uha-da-det-skal-jeg-ikke-røre-med-en-ildtang-for-sæt-jeg-skulle-til-at-yde-den-der-lillebitte-ekstra-indsats-der-skal-til-for-at-tingene-kan-lade-sig-gøre-agtige holdning, som jeg slet ikke kan have.

Og så har jeg bare i almindelighed meget svært ved at rumme og bære over med mennesker, der er skingre og hysteriske (ta' jer sammen, det er uklædeligt og røvirriterende) og i særdeleshed, når diverse lortetelefonsystemer har trukket alt for store veksler på min i forvejen sparsomme tålmodighed. 

Nå. Så må jeg så ringe til DSB rejsebureau imorgen. Og få udskiftet min billige, direkte togforbindelse til noget der koster det dobbelte og har en 2-3 skift undervejs.

(arghh-billede lånt her: chrimscrams.blogspot.com)

11 kommentarer:

  1. Skynd dig at ringe igen, måske du får fat i en anden der ved lidt mere ;-) Krydser fingre for at det lykkes.

    SvarSlet
  2. Måske kan du i morgen sige til DSB at du ringede igår, men at der var kø og at du blev skubbet af linjen?
    Håber det lykkes for dig!
    Helle.

    SvarSlet
  3. I think I understand what happened some of the words were confusing...what a bummer! will you still get to go this I couldn't figure out? I sure hope so but your going by train?

    SvarSlet
  4. Håber virkelig de er bare en smule forstående. Eller måske man skulle være hurtig og ringe og snuppe dine billetter. Jeg kunne godt bruge en ferie i Berlin :)
    Nej, jeg håber virkelig de har lidt mere mellem ørerne end frøkenen i går. Jøsses...

    SvarSlet
  5. Sikke noget lort!!!!!!! Håber virkelig at du melder tilbage idag om at bestillingen ikke var slettet. Man bliver totalt vanvittig over mange ellere rettere sagt de fleste der er ansat til at tage opkald, De er sku ikke særligt fleksible. Kender godt når man selv kan mærke at man er helt oppe at køre efter at have ventet LANG tid i røret. Smelling blood!!!!!!!!!!!! Er gået totalt bananas på flere. Har flere gange brugt timer på at klage bagefter! Jeg krydser fingre. Knus

    SvarSlet
  6. Hvis det helt glipper med forståelse og storsind hos DSB, så tjek Skan Rejsers busser til schöne Berlin. Alles gut und billig ;)

    Venlige hilsener fru Clausen

    SvarSlet
  7. @vibeke: tak, det lykkedes :o) Reservationen var slettet, men pladserne var heldigvis røget retur til booking til samme pris og eftersom ingen andre havde nået at gafle dem, fik jeg booket dem igen. Dejligt!!

    @helle: godt forslag ellers :o)

    @heidi: yes, it all worked out just fine and yes we're going by train :o)

    @Diktesoph: der var du ikke hurtig nok ;o) Og det var faktisk en ældre harpe igår (ungefær min alder vil jeg tro, ha ha) og ikke en ung finke, som man måske kunne fristes til at tro.

    @tina: fuldstændig enig, man bli'r meget hurtigt touchy, når man sidder der og venter og venter og ikke aner hvornår eller OM man kommer igennem til én. Og når vedkommende så viser sig at være enten flabet, inkompetent eller på tværs, så er det godt nok svært at bevare besindelsen. Har også prøvet nogle gange efter måske 10-15 minutters venten bare pludselig at blive trykket ud!!! Grrr, så er det da lige før man kan mærke blodet koge :o)

    @fru clausen: tak for tippet, det blev så heldigvis ikke aktuelt. Den togforbindelse passer os nemlig så godt, da den er direkte og kører lige udenfor vores hoveddør. Næsten ;o)

    SvarSlet
  8. Det er bare det værste når de afbryder aaarrrgggghhh. Har luret diverse banker osv. De lægger bare røret ved siden af telefonen!!!!!!!!!!! Så kan de SLET ikke svare! Og juhu at du alligevel fik dem♥

    SvarSlet
  9. Hej ! Jeg havde fri igår , men arbejder hos DSB call center , næste gang så spør efter MIG - Diana , jeg laver både indland og udland og ville sku til hver en tid ha hjulpet også efter kl 18 hvor udlandsafdelingen har fri! Måske min stemme også er lidt skinger men den er også rar for det er vel også det vi skal tjene penge på , om ikk andet kunne hun da have udsat dit booking nr til dagen efter for at være venlig og sød og det kan vi da vel kun byde vores kunder! Er ked af du har sådan en oplevelse, og ja desværre er personalet ved DSB som nat og dag :-( !

    SvarSlet
  10. Hej Diana,
    Se, dét er kundeservice ;o) Dejligt at blive mindet om at der også er masser af søde og servicemindede medarbejdere hos DSB.

    Hey, at man måske fra naturens side er udstyret med en stemme, der er lidt skinger kan man jo ikke gøre for ;o) Det er når den bli'r/gøres skinger pga. harme, vrangvillighed, ondt i røven eller lignende, at jeg får knopper.

    Keep up the good work og tak for din kommentar :o)

    SvarSlet
  11. ja sidder på mit job nu , og ja jeg synes heller ikk altid det er fedt at høre hva kollegaerne siger , heldigvis syns jeg de fleste er søde ! Men at lyde harm og sur er sku skidt, for hvis ingen ringer har vi jo intet job. Ha ha og pga dit indlæg prøver jeg så lige at være ekstra flink idag HA HA! go dag derude og i Berlin !

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...